Borászok a Pannonhalmi Borvidékért: Megszületett a PH-Érték

Jó néhány éve egy burgenlandi gasztronómiai kirándulás során majdnem félrenyeltem a pogácsát az egyik pincében, amikor egy olyan bort tett elénk a pince tulajdonosa, amit egy hatos (sixpack) csomagban árultak. A szójáték mellett főleg az volt meglepő, hogy a hat bor hat pincészet termékeit tartalmazta, amelyet a résztvevő borászatok mindegyike árult. Akkoriban ez az összefogás szinte elképzelhetetlen volt nálunk.

Szerencsére az évek folyamán a borvidékeink pincészetei rájöttek arra, hogy nem feltétlen konkurenciaként kell egymásra tekinteniük, hanem látni kell a közös munka mindenki számára örömteljes eredményét, a közös marketinggel való előrelépést, azt, hogy – a falvak, pincészetek helyett – a vevők számára az adott régiót kell első sorban eladni.

Ma már számos példát látunk erre, a szekszárdiak, az egriek összefogása mellett, most a Pannonhalmi Borvidék is megmutatta, hogy igen, együttesen szeretnének felkerülni arra a térképre, amelyről a legkönnyebben, legkézenfekvőbben leolvashatók az ország izgalmas borvidékei.